CrossFit Mahti
CrossFit Mahti on sali kaikille. Jokainen harjoittelija toivotetaan tervetulleeksi juuri sellaisena kuin on. Ilmapiiri on rosoinen, karhea, inspiroiva ja  luottamusta lisäävä, joka mahdollistaa tavoitteiden saavuttamisen. On se sitten ensimmäinen punnerrus, muscle-up tai käsilläkävely, se on aina saavutus, jota arvostetaan. Suurimmat tavoitteet eivät perustu maksimivoiman lisääntymiseen vaan positiiviseen ajatteluun kuntoilusta sekä yhteisöstä, tekniikoiden kehittymiseen ja taitojen lisääntymiseen. Meillä treenataan hyvällä ja kannustavalla fiiliksellä!

Kaikki harjoitukset ovat kokonaissuunnitelman mukaisia ja perustuvat päävalmentajan suunnitelmaan ja ohjelmointiin. Salin harjoitukset jaotellaan seuraavasti:

  • Tekniikkaharjoitukset
    • Harjoitellaan päävalmentajan ohjauksessa. Tavoitteena on tehdä teknisesti mahdollisimman hyviä suoritteita. Tekniikkatunneilla harjoitellaan laaja-alaisesti kaikkia CrossFit:n osa-alueita.
  • Ohjatut harjoitukset
    • Mukana on valmentaja, joka ohjaa ryhmää harjoituksen aikana. Ohjatuissa lähdöissä voi olla vaihtuvia valmentajia. Ohjattujen lähtöjen harjoitukset suunnitellaan niin, että ne tukevat ja toimivat harjoittelualustana tekniikkatunneilla harjoitelluille liikkeille.
  • Yhteisharjoitukset
    • Valmentaja ei ole paikalla ja harjoitukset aloitetaan aikataulun mukaisesti osallistujien kesken.

Aikataulu

Klikkaa avataksesi aikataulun

Maanantai

Tiistai

Keskiviikko

Torstai

Perjantai

Lauantai

Sunnuntai

17.00-18.00
Yhteislähtö

6.30-7.30
Yhteislähtö

16.00-17.00
Ohjattu

6.30-7.30
Yhteislähtö

6.30-7.30
Yhteislähtö

9.00-10.00
Ohjattu (paritreeni)

10.00-11.00
Yhteislähtö

19.00-20.00
Yhteislähtö

8.00-9.00
Yhteislähtö

17.00-18.00
Ohjattu

8.00-9.00
Yhteislähtö

8.00-9.00
Yhteislähtö

10.00-11.00
Ohjattu (paritreeni)

11.00-12.00
Kids (tulossa)

17.00-18.00
Tekniikka

18.00-19.00
Open

18.00-19.30
Onramp

16.00-17.00
Yhteislähtö

11.00-12.00
Ohjattu (paritreeni)

12.00-13.00
Kids (tulossa)

18.00-19.00
Tekniikka

19.00-20.00
Ohjattu

17.00-18.00
Yhteislähtö

12.00-13.00
Ohjattu (paritreeni)

13.00-14.00
Kids (tulossa)

19.00-20.00
Open

18.00-20.00
Yhteislähtö (Hero)

14.00-15.00
Yhteislähtö

14.00-15.30
Onramp

20.00-21.00
Tekniikka

17.00-18.00
Yhteislähtö

15.30-16.30
Yhteislähtö

Jäseneksi

Mikäli kiinnostuit, niin ota yhteyttä laskutus@cfmahti.fi tai 0449818718 / Tero. Meille voit myös tulla tutustumaan ja mielellämme kerromme lisää toiminnastamme! Suosittelemme olemaan ennakkoon yhteydessä ja sopimaan ajankohdan tutustumiskäynnille.
Järjestämme säännöllisesti Onramp-aloituskursseja ja myös niiden osalta voit olla yhteydessä edellä mainittuihin yhteystietoihin.
Hinnasto

Kuukausijäsenyys

64 € / kuukausi

Kertakäynti

15 € / käynti

On Ramp -alkeiskurssi

140 €

Maksuasioissa ole yhteydessä laskutus@cfmahti.fi

Mikäli haluat maksaa liikuntaseteleillä, ota yhteyttä etukäteen laskutus@cfmahti.fi 

Järjestämme myös yksityis- ja yritystunteja ja niiden osalta voit ottaa yhteyttä: info@cfmahti.fi

Valmentajat
Kids
Tulossa pian
Yrityksille

Tunneilla keskitytään monipuolisesti aerobisen kunnon kohottamiseen sekä lihasvoiman ja liikkuvuuden parantamiseen. Harjoittelu tapahtuu pienryhmissä valmentajan ohjauksessa ja tähtää kokonaisvaltaisesti yleisen hyvinvoinnin edistämiseen. Tuntien rakenne:

  • ohjattu alkulämmittely
  • tekniikka- ja voimaosio
  • lopputreeni

Tunnit sopivat kaikille kuntotasosta riippumatta. Mukaan tarvitset vain liikkumiseen sopivat vaatteet ja juomapullon. Pyydä tarjous yrityksellesi!

Crossfit on kuntoilumuoto, jossa tavoitteena on kehittää tasaisesti eri fyysisiä ominaisuuksia. 

Siihen kuuluu lihasvoima-, kestävyys-, nopeus- ja notkeusharjoitteita

Sanasto & Etiketti

Sanasto

Air Squat kyykky kehonpainolla
AMRAP  As Many Rounds as Possible – niin monta kierrosta kuin mahdollista
Ab mat sit up – istumaannousu vatsamaton kanssa
Burpee – yleisliike
Box jump – hyppy laatikolle
Clean – rinnalleveto
C&J: Clean and jerk – rinnalleveto ja työntö
Deadlift – maastaveto
DU: Double Under – tuplanaruhyppy
Back squat – takakyykky
Front squat – etukyykky
GHD: Glute-Ham Developer -laite
Hang clean
– rinnalleveto riipusta
Hang power clean – Raaka rinnalleveto riipusta
Hang power snatch – raakatempaus riipusta
Hand release push up – punnerrus kädenirroituksella ala-asennossa
Hang snatch – tempaus riipusta
HSPU: Hand Stand Push Up – käsilläseisontapunnerrus
KB: Kettlebell – kahvakuula
KB swing – kahvakuulaheilautus
Kipping pull up – kippileuka
Lunge – askelkyykky

Metcon  Metabolic conditioning – sykettä kohottava harjoitus
MU Muscle-up – voimaveto (renkailla tai tangossa)
OHS – Overhead Squat – valakyykky
Pistol squat – yhden jalan kyykky
Power clean – raaka rinnalleveto (ilman kyykkyä)
Power snatch – tempaus raakana

PR
 Personal record – henkilökohtainen ennätys
Pull up – leuanveto
Push press – vauhtipunnerrus
Push jerk – raakatyöntö
Ring dip – rengasdippi
Ring row – rengassoutu
Rope climb – köysikiipeäminen
Rx’d:
As prescribed – määrättynä suoritettu harjoitus ilman skaalausta
Shoulder Press – pystypunnerrus
Snatch – tempaus
Split jerk – työntö saksiin

T2B: Toes to bar
varpaat tankoon
Thruster – voimatyöntö
V-up – linkkuveitsivatsa
Wall ball – pallonheitto seinälle
WOD: Workout of the day – päivän treeni

Etiketti

CROSSFIT MAHDIN SALIETIKETTI

HYGIENIAOHJEET

Olemme lähtökohtaisesti pyrkineet minimoimaan kosketettavat pinnat boksillamme.

Edellytämme, että sinäkin osallistut näillä toimenpiteillä itsesi ja muiden suojaamiseksi:

  1. Tulen urheilemaan vain täysin terveenä
  2. Pesen kädet hyvin heti saapuessani ja lähtiessäni (20 sekuntia saippualla).
  3. Käytän käsidesiä
  4. Desinfioin laitteet / laitteen kahvat suihkutettavalla desinfiointiaineella ennen ja jälkeen treenin
  5. Pyyhin valuvan hien paidan helmaan, hikirannekkeeseen tai hikipyyhkeeseen

Varaan hieman enemmän aikaa treeniin em. toimenpiteitä varten.

SÄÄNNÖT

Säännöt ovat luotu tuomaan turvallisuutta, toimivuutta, siisteyttä ja selkeyttä harjoitteluun sekä hyvän ilmapiirin ylläpitämiseksi.

  1. Saavu ajoissa. Myöhästyminen häiritsee opetusta ja on epäkunnioitettavaa.
  2. Sosiaalisuus on salimme kulmakiviä. Hymyile, juttele ja ota kaikki huomioon.
  3. Pyydä apua skaalauksien ym. kanssa. Älä jää yksin miettimään, miten mikäkin pitäisi tehdä, vaan kysy! Kaikki liikkeet ja harjoitukset voidaan skaalata. Ainut asia mitä emme voi skaalata puolestasi on asenteesi!
  4. Hygienia on erittäin korostunutta. Omat jäljet tulee siivota – myös kaikenlaiset eritteesi hiki, veri, oksennus. Pyyhi desinfiointiaineella ja laita käyttämäsi tarvikkeet paikoilleen jokaisen harjoituksen jälkeen. Roskat kuuluvat roskakoriin ja painot paikoilleen.  
  5. Lasten kanssa on huomioitava harjoittelurauha. Vanhemmat ovat itse vastuussa lastensa turvallisuudesta salialueella.
  6. Mankkua kädet ämpärissä ei sen vieressä.
  7. Olet tervetullut odottamaan oman tuntisi alkua salille mutta varothan menemästä ihmisten tielle, joilla on treeni kesken. Voit myös jäädä venyttelemään/viettämään aikaa salille.
  8. Alaikäisten tulee toimittaa kirjallinen tai lupa CrossFit-harrastuksen sallimisesta. Huoltajan yhteystiedot tulee toimittaa salille päävalmentajalle.
  9. Epäurheilijamaisesta ”emmäosaa” -virkkeen käytöstä seuraa 30 burpeen sanktio. Mikäli urheilija kolmen sekunnin sisällä muistaa lisätä virkkeeseen oleellisen ´vielä´-sanan, voidaan rangaistus jättää panematta käytäntöön.
  10. Salilla voidaan järjestää seminaareja, yksityistilaisuuksia ynnä muita vastaavia, ja silloin omatoimiharjoittelu ei ole mahdollista. Mahdolliset tapahtumat tiedotetaan WOD Connectissa.
  11. Jos huomaan epäkohtia tai toimimattomia asioista/välineitä olen velvollinen ilmoittamaan asiasta: palaute@cfmahti.fi.

KULKUTUNNISTEESEEN LIITTYVÄT SÄÄNNÖT JA EHDOT:

  1. Kulkutunnistetta ei missään tapauksessa saa jakaa salin ulkopuolelle, mahdollisesta tunnisteen vaihtamisesta ilmoitetaan WOD Connectissa.
  2. Viimeisenä lähtijänä sammutan valot ja huolehdin ovet kiinni asianmukaisesti.